28 Aralık 2009 Pazartesi

DOĞUM GÜNÜ PASTASI





















pandispanya:
1 su bardağı toz şeker
5 adat yumurta
1 paket kabartma tozu
alabildiği kadar un
(dilerseniz 1 çorba kaşığı kakao)

yumurtayı ve şekeri karıştırma kabına alıyoruz mikserle köpürtüyoruz(isterseniz kakaoyu burda ekleyebilirsibiz) unu ve kabartma tozunu koyup cırpmaya devam ediyoruz (unu sıvı bir kek kıvamını yakalayana kadar azar azar koyarsanız fazla un koymamış olursunuz.)yağlanmış orta boy bir kak kalıbına (ben kalp kek kalıbı kullandım)döküp 170 derecede 35 40 dk pişiriyoruz (kürdan kontrolü yapmayı unutmayın her fırında aynı sürede pişmeyebilir)
kek piştikten ve soğuduktan sonra 2 veya 3 kata kesebilirsiniz.
süt ve seker ile hazırladığım ve içine biraz kırmızı gıda boyası döktüğün bir karışımla kekleri biraz ıslattım

ganaj
ı beyaz çikolata ile hazırlayıp içine kırmızı gıda boyası koydum 1 pakette krem şanti ekledim bu sayede iç kremasını ve dış kaplamasını hazırlamış oldum.
soğuduktan sonra keklerin arasına kremayı sürdüm ve kapladım spatula ile düzleştirdim
üzerine şeker hamurundan güller yaptım (güllerin yapımını daha sonra görsel olarak anlatacağım)

tadı cok güzeldi yapacak olanlara şimdiden afiyet olsun

Hiç yorum yok: