19 Şubat 2010 Cuma

MARZİPAN TARİFİ 3

MARZİPAN TARİFİ

225 gr şeker
180 gr badem unu
40 gr ince pudra şekeri
bir çimdik tartar kremi veya tozu
1 yumurta akı(tartar ile çırpılmış)
5 yemek kaşıgı su
yarım tatlı kaşığı vanilya ekstresi

şekeri ve suyu tencereye koyun şeker eriyene kadar pişir.kaynadıktan sonra 5-7 dk daha pişir ocaktan al badem ununu ve vanilya ekstresi ekle mikserle cırp. baka bir kapta yumurta akını ve tartar kremini iyice cırp(tartar yumurta akını sabitlemek için kullanılır elinizde yoksa 1-2 damla limon suyuda aynı işlevi görür)
karışıma yumurta akını ekle ve tekrar ocaga koy birkaç dk daha pişir ocaktan al.tercihen mermer tezgeha karışımı dök pudra şekerini ekle ve iyice yoğur. marzipanınız hazır streç fiilme sararak buzdolabına kaldırabilirsiniz.


NOT1:
marzipan buzdolabında uzun süre saklanabilir ama ben 1 aykadar saklıyorum derin dondurucuda ise 1 sene kadar saklanabildiğini okumuştum

NOT2:
tariflerin içinde en içime sineni bu oldu zira yumurta akı tamamen pişiyor ve bakteri üreme ihitimali yok sağlıkcı olduğumdan bu konulara cok dikkat ediyorum genelde çiğ yumurtalı tarifleri kullanmıyorum kullanacaksamda o gün tüketilebilen tariflerde kullanıyorum

AFİYET OLSUN...

2 yorum:

meral cebeci dedi ki...

yorumunuzu burda yayınlıyorum

Merhaba meral hanım sayfanızı gezdim çok beğendim ellerinize sağlık size bir iki bişey sormak istiyorum yorum yazma kısmı yasaklı olunca buradan yazayım dedim en son marzipan 3 yazdığınız tarifle ilgili tartar kremi ney?ikincisi hazır marzipanla çalışılması şeker hamuruna göre zor oluyo ama almanyada sık sık kullanır oldum ama malesef biraz zor çalışılması kaplaması filan aynı şeker hamuru gibi eriyebiliyor .şimdi size sormak istediğim bununla çalışılması nasıl hazırlar gibimi çünkü denemek isterim ama önce sormak istedim sonra ş.hamurunun renklendirilmesi marzipana göre sanki çok daha iyi sonuç veriyor yani renkler daha canlı ama dediğim gibi bu tarifle nasıl olur bilmiyorum bana biraz bilgi verirsen iz sevinirim meral hanım sevgilerimle birde b u ölçü 28 lik kalıp için yeterlimi ayrıca kurabiye kaplamalarında çatlaklar oluşuyormu sevgilerimi yolluyorum..

.zeynep yıldırım pastakur.blogspot.com

meral cebeci dedi ki...

zeynep hanım merhaba emaillinizi yayınladım. bende sizin bloğunuzu beyeniyle takip ediyorum.sorularınıza gelince
tartar kremi yumurtanın daha iyi katılaşmasını sağlayan bir madde bulamazsanız 1-2 damla limon suyuda işinizi görür.
ben hiç hazır marzipanla calışmadım marzipan 1 ve marzipan2 tariflerini kullandım lezzet açısından marzipan2 tarifi daha güzel ama yumurta cok pişmediğinden 1-2 gün içinde tüketilecekse kullanılması gerekir.
marzipan 3 tarifini cok beğendim ve en yakın zamanda kullanacagım tarifi aldığım sitede limon suyuda kullanabilirsiniz yazıyordu bende öyle yapacağım gerekirse daha sonra tartarı edineceğim.marzipanı ben şeker hamurunun altına kaplama olarak kullanıyorum amerikada bir cok pasta kitabında bu şekilde anlatılıyor.sadece marzipanla bir kaplama kullanmadım ama dediğiniz gibi şeker hamurunun renklendirilmesi gerçekten cok başarılı.ortalama 400 gr marzipan 30 cm lik bir pastayı tam kaplıyor bu tarifte pasta kaplamaya yetecek ölçüde
kurabiye kaplamada ise hiç kullanmadım

umarım yardımcı olabilmişimdir sevgilerimle...