12 Şubat 2010 Cuma

MARZİPAN TARİFİ 2

MALZEME:
50 ml su
250 gr toz şeker
25 gr glikoz
200 gr çekilmiş badem
1 adet yumurta sarısı
pudra şekeri


su şeker ve glikozu tencereye koyun karıştırarak pişirmeye başlayın kaynadıktan sonra 5-6 dk kadar pişirin ve ateşten alın.tencereye çekilmiş bademleri ekleyin karıştırın.daha sonra sıcakken yumurta sarısını ekleyin ve iyice karıştırın bu sayede yumurtanın çiğliği kalmayacak ve daha sağlıklı olacaktır.
üzerine yavaş yavaş pudra şekerini ekleyerek karıştırın ve yoğurun pudra şekerini hamur halini alana kadar ekleyin.strech filme sarın ve buz dokabına kaldırın. Marzipanınız  1hafta kullanıma hazır.

not: bu tarifi diğerinden daha cok beğendim yapılışı cok kolay ve tadıda harika verdiğim ölçü küçük bir pastayı kaplayacak kadardır

AFİYET OLSUN...

2 yorum:

Atike Momini Ziya dedi ki...

selamlar, canm bloğu henüz keşfettim ve keyifli bir gezi de yaptım. emeklerine sağlık. jelatin kullanmadan da şeker hamuru olabiliyormuş :) tarifler ve paylaşımlar için çok teşekkürler... bundan sonrada senden ve yapageldiklerinden haberdar olabilmek için seni izlemeye aldım hemen.görüşmek dileği ile....
sevgiler....

meral cebeci dedi ki...

tatlım merhaba hoşgeldin sayfama

(şiir gibi konuştum :))
beğenmene cok sevindim elimden geldiğince yaptığım şeyleri paylaşıyorum ve cok zevk alıyorum
sizde gezerken mutlu oluyorsanız ne mutlu bana görüşmek üzere ...