28 Kasım 2009 Cumartesi

doğum günü







doğumgünü cok güzel geçti pastalarında tatları harikaydı yapımlarını daha sonra paylaşacağım

merhaba ara uzun oldu ama geldim pastalarımı anlatmaya
aslında bir önceki tarifleri kullanarak yaptığımdan arayı bukadar actım pastaların tadı cok güzel oldu sünger bob için dikdörtgen borcam tepsiyi kalıp olarak kullandım ve keki onda pişirdim tabi internetten aldığım pandispanya tarifini 3 ile carparak

(internetteki krema pandispanya gibi tarifler klasik bir pasta için verilen tarifler eğer pastanız büyükse sizde ona göre ölçüleri artırın)

daha sonra ganaj tarifinide 2 katı şeklinde hazırladım pandispanyayı 2 ye keserek kremasını sürdüm üzerini de kaplayıp buzdolabında sogumaya bıraktım.

seker hamurunu 1 gün önceden daha önceki tarifteki gibi yaptım parcalara ayırdım renklendirmesini yaptım şeker hamurum kaplama için hazırdı.

pasta soğuduktan sonra sırasıyla şeker hamurlarını kapladım resimde de görülüyor bende daha önce yapılmış bir sünger bob pastasına baka baka yaptım.
şekil vermesi kolay güzel görünüyor korkmayın diğer yaptığım bircok pastadan daha kolay oldu şekil vermesi.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba kızım ben annen güzel olmuş

seda dedi ki...

meral hanım elinize sağlık bende oğluma sünger bob pastası yapmak istiyorum merak ettiğim şu şimdi bu şeker hamuru yenince tadı nasıl hiç yemedim mesela herkes sevebilir mi?ben yapıp kreşe götüreceğim benmim endişem pastaların üzerinde yapılan güller gibi tıkır tıkır mı olacak pastayı bunla kaplayınca umarım anlatabilmişimdir ?beni cevaplarsanız çok sevinirim..vildan

meral cebeci dedi ki...

vildan hanım merhaba öncelikle pastabı beğenmenize sevindim gerçekten güzel olmuştu.pandispanyanızı pişirdikten sonra şekerli sütle biraz ıslatın daha lezzetli olur.
şeker hamuruna gelince tadı şeker gibi özellikle cocuklar cok seviyor.bahsettiğiniz güllerin yapına sertleşsin diye tylose adlı bir madde katılıyor o nedenle kıtır kıtır oluyor ama kaplama şeker hamuru yumuşacık bir şeker oluyor.çok şekerli olduğundan şekerle arası iyi olmayanlar sevmeyebilir ama benim yaptığım pastalarda cocuklar bu şekeri severek yediler kuşkunuz olmasın.
şimdiden afiyet olsun