23 Ocak 2010 Cumartesi

HAVUÇLU BADEMLİ KEK



merhaba yani yapacağım pasta için pandispanya yerine benim cok sevilen (bende bayılırım) havuçlu kekimden yapmaya karar verdim pastayı yarın yapacagım cok sevdiğim bir arkadaşımın doğum günü için.
havuçlu kekimi bugünden yapıp dolapta bekleteceğim ki kolay kesilsin.

HAVUÇLU BADEMLİ KEK

5 yumurta
2,5 su bardağı rendelenmiş havuç
2,5 su bardağı  şeker
2,5 su bardakğı un
1 su bardağı dövülmüş badem
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
3 yemek kaşığı tarçın(damak tadına göre ölçüsü değişebilir)
5-6 damla vanilya aroması(isteğe bağlı)
1-2 damla acıbadem aroması(isteğe bağlı)

fırınınızı 180 dereceye ayarlıyoruz ve ısınmaya bırakıyoruz.
yumurtayı şekeri bi kaba koyup çırpmaya başlıyoruz.
köpük köpük olunca içine havuç rendesini ekliyoruz ve 1-2 dk daha çırpıyoruz.
 unu,tarçını kabartma tozunu karbonatı başka bir kapta karıştırıp yavaş yavaş sıvı karışımımıza ekliyoruz.
tahta kaşıkla karıştırıyoruz bu sırada bademleri ekliyoruz ve
isterseniz aromaları katıyoruz kekiniz hazır.yagladığınız bir kalıba döküp fırına veriyoruz.yaklaşık 1 saat pişiriyoruz(fırına bağlı olarak süre değişebilir)


bu ölçüden büyük bir kalıp kek elde ediyorsunuz ben yuvarlak borcam kasemi kullandım.borcam kullanmayı seviyorum pişerken kekleri yandanda görebiliyorum.

not: aromalar artık büyük marketlerde bulunuyor.tatları ve kokuları gerçekten harika denemenizi tavsiye ederim

Hiç yorum yok: