16 Kasım 2009 Pazartesi

ŞEKER HAMURU MALZEMELERİ

Merhaba şeker hamuru tarifimize devam ediyorum.Dün aksam malzemelerim geldi.
Çocugum küçük olduğundan eşim aldı eminönünden.Aldığı yeri tarif edeyim önce.Mısır çarsısının malatya pazarı kapısından çıkınca kuru kahveci mehmet efendi var o sokakta birkaç tane pasta malzemesi satan dükkan var biraz daha ilerlerseniz halk bankasının sokagında 2.dükkanda da istediklerinizi bulabilirsiniz.

Malzemeler sunlar:



1.si toz jelatin istediğiniz miktarda alabiliyorsunuz.

2.si gliserin cok az kullanıyoruz ama malesef 1 kg lik kutularda satılıyor.

3.sü sıvı glikoz 250ml kavanozda olmasına ramen yarım kilo yoğun bir sıvı.

4.sıradakiler gıda boyaları renk renk tmin edebilirsiniz ben 3 renk aldım kırmızı mavi sarı bircok renk elde edebilirsiniz.

5. ise pudra sekeri nişasta oranı az olanı tercih edin.
celal usta dan almak gerekirmiş ama 5 ve 10 kg lik kutularda satıyor deneme pastası oldugu için ben almadım.eğer güzel olursa asıl pastam için ondan alacağım.

1 yorum:

serap dedi ki...

öncelikle tşk ederim ama celal ustanın yeri nerde peki